De Beursvloer 2018: ’Onze mooie banner staat te stralen’

Met grote dank aan Frank de Jong, Eve Vrasdonk en Ditta Lont (Stichting MEO) en Remy de Jong (De Jong Reclame) voor het ontwerpen en maken van een banner, geheel kosteloos.

Wat een mooi cadeau, niets was deze lieve en professionle mensen te veel om te doen voor ons.

En dan de mooie standaard en de goed gevoerde tas (ter bescherming van het mooie materiaal) die erbij is geschonken, helemaal geweldig en wat geeft het een DANKBAAR en RIJK gevoel!

Walther ervoer de samenwerking met Frank de Jong en zijn collega’s van Stichting MEO als aangenaam en ook de sfeer op kantoor was aangenaam. Toen het ontwerp klaar was, waarbij we zijn uitgegaan vanuit de lettertypen, de kleuren en de kleurrijke kinderhandjes en de sfeer van het ontwerp van ons nieuwe dubbele visitekaartje, richtte Walther zijn pijlen op de nieuwe samenwerking met Remy de Jong van De Jong Reclame:  het drukken van het ontwerp op een bepaald type banner. Het was een voorwaarde dat de banner zowel indoor als outdoor zou kunnen worden gebruikt. Ook daar ging weer dezelfde vlieger op: Walther koestert de aangename samenwerking en de aangename sfeer op kantoor aldaar.

Walther en Remy de Jong

De Beursvloer 2018
Stichting De Waaier organiseerde voor de zevende keer De Beursvloer op donderdag 18 oktober 2018 van 13.00 – 18.00 uur. Even voor u ter verduidelijking: op De Beursvloer verhandelen maatschappelijke organisaties hun vraag en bedrijven hun aanbod. Tijdens dit matchproces, wisselen vakkennis, materialen en de inzet van vrijwilligers ‘om niet’ van eigenaar. De maatschappelijke organisaties zijn content met de nieuwe mogelijkheden en de betrokken ondernemers ontvangen ‘the gift of giving’. De Waaier organiseert het evenement iedere twee jaar voor de regio Alkmaar, Heerhugowaard en Langedijk (bron website De Waaier).

Toen we ons aanmeldden, moesten we een in 20 tot 40 woorden onze vraag of ons aanbod omschrijven, zodat Stichting De Waaier dit kon opnemen in De Beursvloerkrant.  We hadden bescheiden van tevoren besproken dat we zouden gaan om ballonnen, een vlag/banner en een binnenlocatie om te gebruiken tijdens een activiteit in het weekeinde.

Nu, ballonnen vielen er niet te scoren; wel veel immateriële zaken zoals workshops voor presentaties, social media, hulp bij het opzetten van je eigen vereniging of stichting e.d. Wat hadden we nodig en wat was er voor ons aanwezig?

De tijd drong en we moesten onze plannen wel bijstellen: het bewuste krantje De Beursvloerkrant van De Waaier waarin bedrijven onder andere hun diensten aanboden, werd door mijzelf geanalyseerd en geraadpleegd. Workshops voor de PR zijn ook goed te gebruiken en een banner/vlag om de zichtbaarheid van onze vereniging tijdens activiteiten te vergroten.

Vijf matches ‘gescoord’
Al snel hadden we in een korte tijd vijf matches gescoord, waaronder twee bedrijven, twee matches dus, die samenwerkten om het totaalproduct te ‘een outdoor roll-up banner’ fysiek te realiseren. Hulde aan Frank de Jong van Stichting MEO (het ontwerp) en Remy de Jong van De Jong Reclame (het afdrukken van het ontwerp op de banner) die de aanpak c.q. samenwerking ter plekke in De Beursvloer in vogelvlucht afstemden met elkaar. En de vraag een vlag of een banner – werd steevast beantwoord met ‘het wordt voor jullie een banner’. Een hele mooie banner!